lunes, 23 de noviembre de 2009

ESTRATÈGIES D’INTERVENCIÓ LINGÜÍSTICA AMB INFANTS NO CATALANOPARLANTS

Donada la situació actual a Catalunya on hi ha un índex tan elevat d’immigració, els mestres han de tenir en compte que molts dels nouvinguts no comparteixen la seva llengua. A partir d’aquest punt es donen unes estratègies per part dels mestres per tal que els alumnes entenguin, intervinguin i reflexionin a classe. Una d’aquestes estratègies podria ser adaptar el nivell de català de la classe, fent la classe més senzilla, amb vocabulari més bàsic, però sense deixar de parlar en català. No hem d’oblidar que és una llengua nova per aquests alumnes i que la base l’aprendran a les aules d’acollida amb els integradors socials, però això no significa que a la classe no insistim en el seu aprenentatge.Per altra banda, el mestre ha de proporcionar materials com fitxes més gràfiques, jocs, vídeos,etc. que facilitin l’aprenentatge de la llengua. A partir de l’assoliment d'aquestes estratègies aconseguirem que l’alumne comenci a intervenir a classe i a partir d’aquest l’esforç el nen començarà a guanyar confiança amb la llengua. Això també s’aconseguirà amb l’actuació del mestre que valorarà en quins moments el nen pot donar la seva opinió amb més facilitat i li farà intervenir per tal que ell practiqui i acabi dominant la llengua en el seu àmbit oral.





No hay comentarios:

Publicar un comentario